'Promotie Groene Hart faalt'

Regio - Opnieuw verschijnt een vernietigend rapport over de promotie van het Groene Hart, ditmaal van de ANWB en de Vereniging Vrijetijdslandschap Groene Hart West. 'De wil om het gebied echt op de kaart te zetten ontbreekt bij veel betrokkenen' is de conclusie van de onderzoekers.

Ook de Stichting Groene hart heeft afgelopen jaren diverse keren aan de bel getrokken en zelfs een massaal bezocht congres over de gastvrijheidseconomie georganiseerd. Het mocht allemaal niet baten.

Er wordt volgens de Stichting Groene Hart echter alleen maar gedesinvesteerd. Zo is de bijdrage van de provincies aan de stichting bijna helemaal afgebouwd en betaalde slechts een derde van de gemeenten vorig jaar nog mee aan de Stichting Merk & Marketing Groene Hart. Ook ondernemers laten het afweten.

Alleen de drukkerijen doen goede zaken want er verschijnen wel allerlei Groene Hart-bladen, waarmee gemeenten zich in de kijker proberen te zetten, en waarmee ze alleen maar in elkaars vijver vissen; voor Groene Hart-promotie is regionale samenwerking noodzakelijk.

Een regio waar ze dit wel hebben begrepen is Overijssel. Daar steekt de provincie € 40 miljoen in de gastvrijheidssector; want investeren in de toeristische infrastructuur is investeren in de economie. Van een aanpak zoals bijv. de regio Zwolle kunnen we in het Groene Hart veel leren!


Trefwoorden: stichting groene hart promotie groene hart groene hart ronde venen rtv ronde venen
Geplaatst

dinsdag 12 juli 2016 | 01.10 uur

Laatst gewijzigd

dinsdag 12 juli 2016 | 02.20 uur

Auteur

Ferry Mulder


-advertentie-