Tv-programma Het Klokhuis vraagt bedrijven deuren te openen voor kinderen

Hilversum/De Ronde Venen - Het jeugdprogramma Het Klokhuis (NTR) start een crossmediaal project over ondernemen, met de bedoeling kinderen vertrouwd maken met ondernemerschap en ze te inspireren om zelf ondernemende vaardigheden te ontwikkelen. 

Steeds meer kinderen beginnen een eigen onderneming. Maar hoe doe je dat eigenlijk, een bedrijf opstarten en runnen? Hoe kom je bijvoorbeeld op een idee, hoe pitch je jouw plan, hoe kom je aan geld en hoe maak je er een echt bedrijf van?

Om antwoord te geven op deze vragen en meer, komt Het Klokhuis dit jaar met 'Het Klokhuis Onderneemt': een crossmediaal project over ondernemen, dat mede mogelijk gemaakt wordt door de Kamer van Koophandel. Doel van het project is kinderen vertrouwd maken met ondernemerschap en ze te inspireren om zelf ondernemende vaardigheden te ontwikkelen.

Hiertoe organiseert Het Klokhuis op zaterdag 11 november ‘Het Klokhuis Backstage’: een landelijk evenement, waarbij kinderen de kans krijgen in het echt te zien hoe het er in een bedrijf aan toegaat. Bedrijven in heel Nederland, die normaal gesloten zijn voor kinderen, openen die dag hun deuren. Van grote tot kleine bedrijven, initiatieven en ondernemingen, multinationals en zzp-ers. Van de ijsjesfabriek tot een producent van fietsen en van een ontwerpstudio tot een boekdrukkerij.

Wilt u kinderen én hun (groot)ouders uw bedrijf in werking laten zien, open dan ook uw deuren op 11 november! Vertel ze over uw bedrijf, uw aanpak en uw dromen. Aanmelden kan HIER tot uiterlijk 4 oktober 2017.


Trefwoorden: bedrijventerrein mijdrecht ronde venen rtv ronde venen
Geplaatst

woensdag 16 augustus 2017 | 01.23 uur

Laatst gewijzigd

woensdag 16 augustus 2017 | 02.49 uur

Auteur

Ferry Mulder